„A második negyedév hőse a Samsung” – mondta
Francisco Jeronimo, az IDC piackutató vállalat elemzője. Ekkor még csak második
helyen állt az Apple mögött, azt viszont már ekkor lehetett látni, hogy e két
piacvezető cég a harmadik és negyedik negyedévben egyre jobban kiszorítja a
konkurenciát.
A siker
Nemrégiben, az év harmadik negyedévéről
nyilatkozott a Samsung Electronics, mely szerint rekordnagyságú negyedéves
nyereségre tett szert, így a bevételek alapján a világ vezető technológiai
vállalatává vált. A cég adózott eredménye 91 százalékkal, mintegy 6 milliárd
dollárra nőtt.
Szintén a Samsung sikereiről számolt be az IDC
piackutató cég Mobile Phone Tracker nevű felmérése: A Samsung toronymagasan
vezeti a mobilpiacot, mind az okostelefonok, mind az összes telefon terén.
Ennek a látványos eredménynek egyik oka az
okostelefonok eladásának bővülése. Bár a cég nem közölt adatokat a harmadik
negyedéves eladásairól, az IDC szerint 56,3 millió okostelefont értékesített,
megelőzve ezzel legnagyobb riválisát, az Apple-t.
Az okostelefon-piac
Napjainkra hatalmas méreteket öltött az
okostelefon-piac, az eladott darabszámot mintegy 179 millióra becsülik. Ez év
harmadik negyedévében 45,3 százalékkal több okostelefon fogyott, mint 2011
hasonló időszakában.
Ezt a piaci keresletet kihasználva sikerült a
Samsungnak a piacvezető szerepet elérnie. A koreai cég a negyedév lezártával
56,3 millió eladott okostelefonról számolhatott be, ami majdnem a piac
egyharmadát tette ki (31,3%), saját eladott telefonjai közül pedig már több,
mint a fele „okos”.
A Samsung széles választékának köszönheti népszerűségét a mobilpiacon, náluk mindenki megtalálhatja a számára legmegfelelőbb telefont, legyen az „okos” vagy egyszerűbb. Legnépszerűbb modelljei a Galaxy család tagjai, ezen belül is a Galaxy S II és III.
Nagy riválisa, az Apple is hozta a formáját, a
szeptemberben piacra kerülő iPhone 5 megtette a hatását, az Apple piaci
részesedését 13,8 százalékról 15 százalékra tornázta.
A két óriás eleget tett a várakozásoknak,
kettejük piaci részesedése együtt eléri a 46,3 százalékot, ami majdnem 10
százalékkal több, mint az előző évben, egyre jobban elnyomva ezzel
vetélytársaikat.
Őket követi a Research In Motion 7,7 millió
eladott BlackBerry-vel. Az első öt között van még a ZTE 7,5 milliós, és a HTC
7,3 milliós darabszámmal.
Az összkép
Bár az okostelefon-piac évről-évre növekszik, a
hagyományos, az egyszerűbb, a „buta” telefonokkal együttvéve piaca már a sokadik
negyedéves időszak óta szinte stagnál. Bár az előző negyedév 1 százalékos
emelkedéséhez képest a mostani ciklusban 2,4 százalékkal bővült a piac, még
mindig nem beszélhetünk javulásról.
Nem meglepő módon a piacot még így is a Samsung
vezeti 105 millió eladott telefonnal, a piaci részesedés 23 százalékával. A
Nokia, bár megérezte a „buta” telefonok visszaesését, még így is 83 millió
telefont tudott értékesíteni, ezzel 18,7 százalékot birtokol a piacból, mellyel
még mindig második helyen tudja tartani magát. A harmadik helyen az Apple áll
okostelefonjaival (26,9 millió darab, 6,1 százalékos részesedés). Őt követi az
LG és a ZTE, a tavalyi évhez képest drámai visszaeséssel. Velük szemben az
„egyéb” kategória részesedése tovább nőtt, 201 millió telefon kerül
értékesítésre olyan gyártóktól, melyek a piaci részesedés kevesebb, mint 3
százalékát birtokolják.
További
források:
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése