A kormány ország délnyugati
részén Csengdu közelében jelölt ki egy 7,2 millió négyzetméteres területet, ahol
a tervek szerint a hatalmas metropoliszt majd felépítik. A 80 ezer lakót befogadó
város különlegessége abban rejlik, hogy a városban nem lesz szükség autókra.
A városból ugyan nem lesznek kitiltva az autók, de igyekeznek úgy kialakítani az infrasruktúrát, hogy az emberek ne érezzék azok hiányát. A tömegközlekedést elektromos meghajtású kisbuszok látják el, emellet az utcákon bőven lesz hely a gyalogos és a kerékpáros közlekedésnek is.
A tervek szerint a város
energiaellátását megújuló energiaforrások fedezik majd, főként szélerőművek (az
ottani viszonyok miatt a napenergiát nem tudják hasznosítani). A szemét
feldolgozását és újrahasznosítását is a legmodernebb módszerekkel fogják
végezni, és ezek az üzemek is erőműveként dolgoznak majd.
Előzetes számítások szerint, egy
másik, azonos méretű várossal összehasonlítva az energiafogyasztás 48
százalékkal, a vízfogyasztás 58 százalékkal, a szeméttermelés pedig 89
százalékkal lesz majd alacsonyabb.
A városba rengeteg zöld
területet, parkot terveznek, a cél, hogy bármelyik lakóépülettől maximum két
perces sétával elérjünk egy parkba.
Kína által teljes mértékben
támogatott Adrian Smith + Gordon Gill Architecture, chicagói építész iroda
tervei alapján készül a mintaváros.
Források:
http://borsonline.hu/20121104_automentes_varost_epitenek_kinabanhttp://www.debmedia.hu/furcsasagok/2012/11/04/automentes_varost_terveznek_kinaban
http://www.alternativenergia.hu/automentes-varos-epul-kinaban/54228
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése