2012. október 16., kedd


Jön az új Office!



A Microsoft bejelentése alapján elkészültek az új szoftverek, lezárultak a tesztek, az új irodai szoftvercsomag, az Office 2013-nál. Minden terméke: Office 365, Word, Excel, PowerPoint, Outlook, OneNote, Publisher, Access, InfoPath, Lync, Project, Visio, Exchange és a SharePoint is elért az RTM (release to manufacturing), azaz a gyártási fázisba, ami után már csak a piaci bevezetésre kell várni. A több komponens és licencvariáció miatt ez azonban nem egyszerre fog történni, hanem fokozatos lesz.

Az Office News blogban Kirk Koenigsbauer, a Microsoft alelnöke azt írta, hogy az Office-nak ez minden idők legambíciózusabb kiadása, mivel magában foglalja a teljes Office programcsaládot, a szervereket és a cloud-szolgáltatásokat.

Mikortól lehet használni?

A szoftver előzetes próbaverzióját az érdeklődők nyár óta ingyen tesztelhetik.

A nagyvállalatok már idén, a többiek jövőre telepíthetik és használhatják az Office 2013-at. Az irodai csomag új kiadásának kiskereskedelmi forgalmazása a tervek szerint 2013 első negyedévében kezdődik.

A Microsoft novemberben frissíti az Office 365 nagyvállalati verzióját, majd ezt követően kiadja a telepíthető Office 2013-at a mennyiségi licenccel és frissítési garanciával (Software Assurance) rendelkező ügyfeleknek. A vállalatok ekkor juthatnak hozzá a szervertermékek (SharePoint, Exchange, Lync) végleges verziójához. Szintén novemberben kezdődik meg a szoftverek terítése a TechNet és MSDN programokon keresztül a regisztrált fejlesztők és IT-szakemberek részére.

Az új Office csomag a nagy nyílvánosság számára várhatóan 2013 első negyedévében, egyes források szerint január végén, február elején lesz elérhető és megvásárolható az üzletekben.

Office 2010-ről ingyen Office 2013-ra

A Microsoft október 19-től Office frissítési programot indít, melyben a résztvevők, akik 2013. április végéig Office 2010-et vagy azt tartalmazó számítógépet vásárolnak, ingyen válthatnak majd az új, 2013-as kiadásra, illetve az új változat megjelenése után egy éven keresztül ingyen használhatják a Office 365 Home Premium csomagot.

iOS-re és Androidra is?

A Windows SuperSite szerzője, Paul Thurrott úgy értesült, hogy 2013 tavaszán még két érdekes termék jelenik meg, az Office 2013 iOS-re és Androidra, mégpedig tablet készülékekre hangolva.

Az Office első alkalommal jelenik meg érintőképernyős vezérlésre is optimalizálva. Úgy tervezték, hogy ne csak hagyományos számítógépeken, hanem táblagépeken is használni lehessen, és képes automatikusan számítási felhőbe menteni a dokumentumokat, hogy azok minden számítógépről rendelkezésre álljanak.

Az október 26-án megjelenő Windows 8 speciális, táblagépekre szánt, Windows RT nevű kiadásában az Office 2013 alapváltozata beépítve is megtalálható lesz. Mivel a Windows RT hamarabb jelenik meg, mint az Office, azt egy nem végleges verzióval adják ki, majd a használók utólagos frissítésként fogják megkapni a végleges kiadást.

Ez a két változat azonban nem egyszerű megvásárolható alkalmazás lesz, hanem előfizetéses formában lehet majd hozzáférni.

Előfizetésre fel!

A Microsoft az Office 2013-at kínálja elsőként előfizetéses formában, sőt a boltba sem kell elmenni érte, letölthető verzióban is megvásárolható lesz.

Bár a szoftver továbbra is megvásárolható lesz a hagyományos formában is, arra számítanak, hogy az otthoni és a kisvállalati felhasználók előnyben részesítik majd az előfizetési konstrukciót.

A kimondottan otthoni használatra szánt Office 365 Home Premium csomag tartalmazni fogja a Wordöt, az Excelt, a PowerPointot, a OneNote-ot, az Outlookot, a Publishert és az Accesst is, jár hozzá egy 20 gigabájtos online tárhely s SkyDrive-on, valamint minden hónapban 60 percnyi Skype-hívás. Ez az előfizetés egy háztartásban 5 PC-re vagy Macre érvényes, amiért évi 99 dollárt kér a Microsoft. Ezen kívül lesz egy Office 2013 Home & Student csomag (Word, Excel, PowerPoint, OneNote) 139 dollárért, és egy Home and Business csomag (Word, az Excel, PowerPoint, OneNote, Outlook) 219 dollárért. Külön a kisvállalatok számára kidolgoztak egy Office 365 Small Business csomagot, 1-10 fős cégek részére. Ez tartalmazza az összes Office-alkalmazást (World, Excel, PowerPoint, OneNote, Outlook, Access,  Publisher és Lync), jár hozzá egy 25 gigabájtos online Outlook postafiók, megosztott naptár, névjegykezelő, 10 gigabájtos online tárhely, mely felhasználónként további 500 megabájttal bővül. 5 gépre telepíthető fel, ára egy évre,  felhasználónként 149 dollár.

A felhasználók így kiválaszthatják a számukra legmegfelelőbb csomagot, attól függően milyen alkalmazásokra van szükségük, illetve eldönthetik milyen módon kívánnak hozzájutni, boltban személyesen, vagy otthonról kényelmesen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése